Mijn goede voornemens voor 2017

Voor mij werkt het om dit soort dingen uit te typen, onder andere omdat ik erg geloof in de kracht van visualisatie. Dus hierbij mijn goede voornemens voor het nieuwe jaar:

 

  • Vaker mijn mening uiten, ik geloof soms best wel sterk in dingen die andere mensen misschien raar vinden. Maar fuck dat, als ik niet eerlijk zeg hoe ik over dingen denk en wat ik ‘weet’ , dan kan ik andere mensen ook niet verder helpen en hou ik mezelf alleen maar voor de gek!
  • Boeken uitlezen. Ik vind zoveel boeken interessant, dat ik altijd 500 boeken tegelijk lees en zelden 1 helemaal uitlees. Daar wil ik verandering in brengen! Ik ben nu bezig in ‘De Kracht van het Nu’.
  • Meer bewegen. Ik vind sporten echt verschrikkelijk, altijd gevonden maar ons lichaam is niet gemaakt om binnen te zitten en niks te doen. Vaker dus naar buiten en naar de sportschool. Ik loop of fiets wel altijd want ik heb geen auto, maar echt zweten als een malle en een runners high? Dat heb ik maar zelden terwijl dat heel goed voor je lichaam en geest is.
  • Liever voor mezelf zijn. Ik sta er soms van versteld hoeveel negatieve gedachtes ik heb ( zelfs onbewust) en hoe onrealistisch dat is. Ik moet mezelf niet zo de grond instampen. I am perfectly fine.
  • Minder vetten eten. Ik was het even kwijt, mijn gezonde routine maar ik begin de smaak weer te pakken te krijgen. Ik eet volgens The Green Happiness en dat werkt voor mij perfect. Koolhydraten, veel groentes en weinig vetten. Als ik ook maar een paar dagen weinig vet eet, voelt mijn lichaam meteen een stuk lekkerder en slanker.
  • Afstuderen.
  • Vandaag over een jaar, wil ik met mijn Indonesische billen op het strand van Bali zitten. Dat is mijn doel en dat gaat me lukken!
  • Meer weggooien. Sinds ik Mari Kondo heb gelezen, gooi ik eigenlijk elke dag iets weg. En dan geen afval maar echt bewust iets in huis wat ik eigenlijk niet nodig heb. Ik vind dat ik dat nog wel vaker kan doen want er is nog genoeg wat ik bijna nooit gebruik of draag!
  • Vaker met mensen afspreken. Ik vind het altijd héeeeel erg eng om met mensen af te spreken, ik word dan gewoon heel erg onzeker en ben bang dat mensen mij niet leuk vinden en dat ik niet weet wat ik moet zeggen. Maar altijd als ik dan met iemand heb afgesproken, is het heel erg leuk! Ik wil dus minder dingen afzeggen en meer ondernemen.
  • Leren kleding maken. Ik heb 1 naailes gehad in Maastricht en dat was echt super leuk! Ik heb al stof in huis en wil graag leren hoe ik jurkjes, rokken en tote bags kan maken!
  • Mijn laatste: meer in het nu leven. Nu ik De Kracht van het Nu lees, besef ik me hoe weinig ik eigenlijk in het nu leef. Ik moet elke bladzijde wel 10 keer opnieuw lezen omdat ik constant óf denk aan iets wat al is gebeurt, óf iets wat nog kan komen en dan ben ik dus niet gewoon aanwezig. Al mijn gepieker en zorgen gaan altijd over iets wat is geweest ( en ik dus niet kan veranderen) of iets wat nog gaat komen ( en ik dus niet nu kan veranderen).

Dit was het wel zo’n beetje! Ik ben bijna elke dag wel bezig met doelen dus er zal ongetwijfeld nog wel iets bij komen.

Wat zijn jullie doelen?

 

 

Plaats een reactie